Follow me

ninastagram

2014/11/11

Why I wanted to have a wedding reception

以前プランナーをしていたとき、最近は結婚式をしないカップルが
増えていると聞いていました。
理由はいろいろ。

そして逆になぜ結婚式をすることに決めたのかも、十人十色。
今、またひとのウェディングをプランしていて、みんなそれぞれの理由があるのだと
実感しています。

私も結婚式の準備を本格的にし始めたころ、(結婚式の1年前)
自分のモチベーションをゆっくり考えていました。
(#tbt これはその頃の記事→What I want to do in my wedding )

First of all, it was MY dream.
My dream would be OUR dream but it was basically MY idea
to have a big reception.

結婚式をするのが夢だったわけではなく、
人生の一大イベントとして、
自分でゼロからプロデュースしたパーティーを創ってみたかった私。
費用や責任は基本的に全て自分。。。

Euge is from Argentina and his family does not live in Japan
but we were having the party here in Japan
because I decided so.

We'd been married for almost 4 yeas but some people did't even know that.
Some of the important people in my life including my sister Anna
had't met Euge.

エウヘはアルゼンチン出身、家族はもちろん日本には住んでいないのに、
私の決定で結婚式は日本。
その頃すでに結婚して4年が経つというのに、
かかわりのあるひとたちへのお披露目もまだ、
そして私の人生で大切なひとたちの中にはエウヘに
まだ会ったことのないひともいました!私の姉でさえも!

That's why I wanted our wedding to be very special 
for the important people in my life.

I wanted everyone to know my husband, how great he is.
I wanted Euge's family to know my country where Euge lives.
I wanedt everyone to know how happy I am and we are.

I wanted Euge to enjoy my dream wedding.

だからこそ、
この大切な機会を私にかかわる全ての大切なひとたちにとって
特別なものにしたい!
みんなにエウヘを知ってもらいたい、どんなに素晴らしいひとか!
そしてエウヘの家族にはエウヘの住む私の国、日本を知ってもらいたい!
そして私が、私たちがどんなに幸せかを知ってもらいたい!

そしてもちろん、
こんな結婚式のカタチがあるんだとゲストに知ってもらいたい!
そんな想いでした。

P.S.
We got married not only because we loved each other
but we needed to.
We are from different (very very different!) countries and
just to be together, we needed something official, like a visa!

I think this was the reason why we didn't announce our marriage to everyone.
Few of my friends felt a bit sad because I didn't tell them that I got married but
I just really didn't think of telling anyone
because it wasn't a big deal for us!
It was very natural and a necessary step to be with each other.
It wasn't the BIGGEST decision in my life.

I am so very happy that we had this big wedding reception and
now, I know to marry Euge was the BEST decision in my life!!

実は結婚を決めたのは、お互いを好きだったからという理由だけでなくて
国際カップルだから一緒にいるために必要なステップだったからなのです。
国籍が違うというだけで、一緒にいるために何か法的な支えが必要だったのです。
そう、ビザ!

多分これが大事なお友達にも結婚のことをわざわざ報告しなかった理由、
あまりにも自然なことすぎて。
中には何で言ってくれなかったのと、気分を害していた子もいたようだけど、
本当に私たちにとって入籍がそこまで大きな出来事ではなかったのです。
人生で最大の決断ではなかったから言わなかっただけ。
でも今では、きちんと結婚式をしてみんなに報告できてよかったと思っています。
そして、この結婚が人生で最良の決断だと思っています!





0 件のコメント:

コメントを投稿