Follow me

ninastagram

2013/12/04

The day before preparation


The day before was chaos.

My family and Euge's family took 2 micro buses to the wedding venue.
We arrived there around noon and started preparing.
I was supposed to be in charge but it was just too much!

I was going to concentrate on things that only I can do and
ask the families to do things that anyone can do
as to open the paper flowers and prepare the favors
but I couldn't tell people what to do well so I couldn't concentrate on anything
and took too much time on everything!
Because my mind was disorganized, I couldn't really speak English or Spanish 
or make myself clear to anyone.
It was frustrated. I wish there were 2 or 3 more of myself.

Anyway, with the help of the families, we had somehow finished 
what we had to do before the important day started!

前日は本当に大変でした!
朝にこちらを2台のバスで出て、お昼ごろに現場へ着きました。

自分は自分にしかできないことに集中し、
家族には紙のお花を開いたり、引出物の準備をしてもらったりしようと考えていたのに
頭の中がぐちゃぐちゃだったので、みんなにあれをやってこれをやってと
うまく頼むことができずに、なかなか物事が進みませんでした。

アルゼンチン、カナダ、アメリカと国籍も文化も言葉も違うみんなに
やってもらいたいことを伝えるのは想像以上に難しく、
どの言葉もうまく話せないような気がしてきました。
自分があと2,3人いたらなと本気で思ったものです。

なんとか当日の時間までには、家族の協力もあり準備を終えることができました!




I told my dad to put the favors in bags!
He did a pretty good job with Euge's cousin!

パパには引出物の準備を頼みました。
ニューヨークから来てくれたエウヘのいとこと一緒に・・・



0 件のコメント:

コメントを投稿