Follow me

ninastagram

2013/11/16

Welcome drink



This was the welcome drink table for the ceremony guests.
I wanted them to refresh with home made pink lemonade
before the ceremony after the long drive from Tokyo.


これは挙式のゲスト用に用意した手作りのピンクレモネード。
東京駅からの長いドライブの後、挙式の前にのどを潤してもらおうと用意しました。


I also displayed my bouquet and the mini bouquets for my sisters
on the table so that the guests can see them before the ceremony.

そしてどうしてもブーケを見せたかったので、挙式の前にゲストが
ウェルカムドリンクを楽しむ間、同じテーブルに飾っておきました。
ゲストがみんな挙式場に入ったのを見計らって、ブーケを持ちました。



In Japan, it's difficult to find pink lemonade and I didn't want any flavor 
like cranberry or raspberry, so I made it myself!
To add the mild pink color, I used red cabbage!
It was like magic when the lemonade's yellow changes its color to pink
after adding clear purple juice from the red cabbage.

ピンクレモネードって日本では全然売っていなくて、
作り方を調べたらラズベリーやクランベリージュースを混ぜたりするひともいるとのこと。
私はそういう味を付けたくなかったので、自然なピンク色を出すために紫キャベツを
使いました!前夜にキャベツを水につけてきれいな紫の液を準備して、
当日の朝にレモネードと混ぜたときの色が変わっていく様子はワクワクしました。

0 件のコメント:

コメントを投稿