Follow me

ninastagram

2013/08/21

PLANNING~a surprise present~

I was going to make a slideshow to introduce our history of love
but the problem is that the club house wouldn't be dark enough to
show it on the screen.


I was fine with it,
then my mom asked me
'what are the special events to amuse your guests?'
I said 'there's nothing, they can eat and drink!'.

She said 'I understand you but they are expecting something'


本当はふたりの歴史をみんなに見てもらおうと
スライドショーを用意するつもりでした。
ところが、照明などを特にいじらない結婚式にしたので、
披露宴の時間中にスライドショーが見られるくらいに
会場が暗くならないのではないかと懸念しています。

ブログには書いてこなかったけれど、やってきたこともたくさん。
スライドショーもカタチになるかならないかを考える前に
材料である写真を集める作業をしなくてはいけなかったし、
アルゼンチンからわざわざ写真を送ってもらって、
自分の古いアルバムを引っ張り出して厳選して・・・

その作業が水の泡になるかもしれない、
それでもいいやと思っていた私に
ママは、ゲストは何かしらを期待していると言いました。
その言葉を聞いてから、私もやっぱりそうだよな~と思うように。

そしてパーティーでおしゃべりしたりダンスするのに
慣れていないひとたちにとっては
見ているだけで楽しめるイベントも嬉しいものだろうなと思いました。

Then it got me thinking 
"what am I going to do to amuse my guests?"

Euge is very shy, I don't think he will agree with me to
choreograph something and perform it or sing in front of everyone...

I don't want to ask my friends to do anything.
I don't want to play any games.

Then I remember what I wanted to do.
Long ago, I was thinking to sing to Euge at our wedding.
I love singing and Euge loves to see me sing.

This way I could amuse my guests and my groom!




そして結婚式でひとつくらい何かイベントがないとな~と
考えるようになったのです。
エウヘはとってもシャイなので、
何かふたりで振り付けをして楽しいダンスを披露したり、
一緒に歌ったりすることはできないし、
友達に何か余興をしてもらいたいとも思わないし、
ゲーム大会のようなものもしたくない・・・

さてどうしようと思ったときに、
あ、そういえばずっと前に自分の結婚式で
エウヘに向けて歌をプレゼントしたいなと思っていたことを思い出しました。
歌うのは大好きだし、私が歌うとエウヘはとても喜ぶのです。

これなら、ゲストのこともエウヘのことも同時に楽しませることができるかも。

ただ必要なのは時間。
そして時間はない・・・

What I need is time and I don't have time!
I'm going to do my best to make Euge happy.

それでもやるしかない!
できなかったらできないでも仕方ない、
やるだけやってみようと思います。

My choices are...
Elton John's Your Song or
Audrey version of Moon River.







0 件のコメント:

コメントを投稿